Kriz zamanlarında nasıl bir plan yapılmalı? Şirketinizi Krize Hazırlarken Bilmeniz Gereken 12 Şey
Her şirket belirli zamanlarda çeşitli krizler yaşar. Bu krizlerde ne yapacağınızı ve bu krizlere nasıl hazır olacağınızı merak ediyorsanız içeriğe hoş geldiniz!
1. Şirketler zaman zaman güçlü süreçlerden geçebilir. Bu kriz anlarında şirketler çeşitli müdahalelerde bulunuyor.
2. Her şirketin uğraştığı birçok kriz vardır. Mali kriz, işçi krizi veya doğal afetlerin neden olduğu krizler bunlardan sadece birkaçıdır.
3. Şirketlerin bu beklenmedik krizler için mutlaka bir planı olması gerekiyor. Çeşitli senaryolara göre planlamalar yapılarak şirketlerin bu krizlere karşı savunmasız kalması engellenebilir.
4. Firmaların plan yaparken en çok dikkat etmesi gereken plan hızlı bir şekilde hayata geçirilmelidir. En zor zamanlarda uygulanacak olan bu plan, kriz zamanlarında bir an önce hayata geçirilmelidir.
5. Ne kadar başarılı olursa olsun tüm şirketler krizlerden etkilenebilir. Şirketinizin krizlerden olabildiğince az etkilenmesi için hazırladığınız kriz planının birkaç özelliği taşıması gerekir.
6. Kriz yönetim planınızı hazırlarken belirli kurallara uymalısınız. Planlama yaparken bu süreçleri mutlaka dikkate almalısınız.
7. Kriz planının ilk adımı olan riskleri belirledikten sonra, bu planı uygulayacak kaynakları düzenlemeniz gerekir. Planı uygulamaya koyduğunuzda ihtiyaç duyacağınız finansal ve insan kaynağını belirlemelisiniz.
8. Planınızı ne kadar detaylı hazırlamış olursanız olun riskler zaman içinde değişebilir. Değişebilecek riskleri göz önünde bulundurarak planınızı periyodik olarak gözden geçirmeli ve güncellemelisiniz.
9. Kriz planınızı hazırlamak dışında yapmanız gereken bir diğer şey de bu planı uygulayacak bir birim oluşturmaktır. Bu birim herhangi bir krize hızlı bir şekilde yanıt verebilecek kapasitede olmalıdır.
10. Kriz zamanlarında en değerli yönlerden biri iletişimdir. Böyle zamanlarda bilgi akışının sürekliliğini sağlamak gerekiyor.
11. Bir kriz anında şirket hakkında yanlış bilgilerin dolaşmaması için şirket adına konuşacak bir sözcü belirlenmelidir.
12. Olumsuz durumlar sonucunda ortaya çıkan krizler, şirketler için bir deneme görevi görür. Krizleri yönetirken alınan kararlar, şirketin nasıl ilerleyeceğini gösteren değerli sinyallerdir.